Obchodní podmínky
Obecná ustanovení
Tyto obchodní podmínky a reklamační řád platí pro nákup v internetovém obchodě www.sperkyodlendule.cz. Obchodní podmínky a reklamační řád blíže vymezují a upřesňují práva a povinnosti prodávajícího a kupujícího. Prodávajícím a provozovatelem internetového obchodu www.sperky-od-lendule.cz je Mgr. Lenka Kociánová,(dále jen prodávající) se sídlem Na stráni 31, Olomouc 783 01, IČO: 07413432, neplátce DPH, zapsána v živnostenském rejstříku Živnostenského úřadu města Olomouc.
Veškeré smluvní vztahy jsou uzavřeny v souladu s právním řádem České republiky. Vztahy smluvních stran neupravené obchodními podmínkami se řídí občanským zákoníkem (č. 40/1964 Sb.) a zákonem o ochraně spotřebitele (č. 634/1992 Sb.).
Objednávka a uzavření kupní smlouvy
Veškeré objednávky, podané prostřednictvím internetového obchodu www.sperky-od-lendule.cz, jsou považovány za závazné. Podáním objednávky kupující stvrzuje, že se seznámil s platnými obchodními podmínkami a reklamačním řádem a že s nimi souhlasí.
Podmínkou platnosti elektronické objednávky je řádné vyplnění veškerých formulářem předepsaných údajů a náležitostí – jedná se zejména o správné uvedení fakturační a doručovací adresy a dalších kontaktních údajů. Údaje uvedené kupujícím musí být pravdivé a přesné. Formulář elektronické objednávky vyplněný kupujícím je návrhem kupní smlouvy. Kupní smlouva vzniká okamžikem převzetí objednaného zboží kupujícím. Vlastnické právo ke zboží přechází na kupujícího po zaplacení kupní ceny jeho převzetím.
S obchodními a reklamačními podmínkami se kupující dostatečným způsobem před vlastním uskutečněním objednávky může seznámit na stránkách internetového obchodu. Ceny uvedené v kupní smlouvě jsou platné v době uskutečnění objednávky. Doba trvání akčních cen je do vyprodání zásob, pokud není stanoveno doplňující informací u produktu jinak. Tyto obchodní a reklamační podmínky tvoří nedílnou součást uzavřené smlouvy.
Daňový doklad
Spolu se zbožím posílám daňový doklad (fakturu).
Odstoupení od smlouvy ze strany kupujícího
Pokud nebudete se zbožím spokojeni, můžete nám ho bez udání důvodu do 14 dnů vrátit nazpět a my Vám dle Vašeho výběru vrátíme peníze nebo vyměníme zboží za jiné.
Odstoupení od smlouvy
Kupující má v souladu s ustanovením § 53 odst. 7 občanského zákoníku právo od kupní smlouvy odstoupit, a to do čtrnácti (14) dnů od převzetí zboží.
Odstoupení od kupní smlouvy musí být prodávajícímu doručeno do čtrnácti (14) dnů od převzetí zboží kupujícím.
Pokud se rozhodnete využít tuto možnost, zašlete nám zboží včetně kopie daňového dokladu a průvodního dopisu, ve kterém bude uvedeno, že odstupujete od uzavřené kupní smlouvy.
V případě, že vrácené zboží bude neúplné, poškozené či viditelně opotřebené, budeme uplatňovat vůči kupujícímu požadavek na náhradu škody. Zboží zaslané zpět formou dobírky nebude přijato.
Vrácení peněz
Peníze budou kupujícímu vráceny ve lhůtě do 30 dnů od odstoupení od smlouvy.
V případě vrácení zboží budou peníze vráceny na bankovní účet.
Prodávající nevrací částku za poplatky souvisejících s odesláním zboží.
Odstoupení od smlouvy ze strany prodávajícího
Prodávající si vyhrazuje právo na odstoupení od smlouvy v těchto případech:
- V případě, že nejsou vyplněny dostatečně údaje pro doručení zboží (registrační formulář).
- Zboží není skladem nebo je vyprodáno (zákazník je ihned informován).
- V případech opakovaného nevyzvednutí zásilek.
Reklamační řád
Záruční doba
Pro kupujícího je záruční lhůta 12 měsíců, pokud není uvedena delší.
Záruční doba začíná běžet převzetím doručeného zboží kupujícím. Záruční doba se prodlužuje o dobu, po kterou byl výrobek v záruční opravě.
Rozpor s kupní smlouvou
V případě, že věc při převzetí kupujícím není ve shodě s kupní smlouvou (rozpor s kupní smlouvou), postupuje se v souladu s ustanovením § 616 Občanského zákoníku.
Prodávající nepřebírá odpovědnost za škody vyplývající z používání produktů, funkcí a škod vzniklých nevhodným používáním, mechanickým poškozením, stejně jako škod způsobených vnějšími událostmi. Na vady tohoto druhu se nevztahuje případná poskytnutá záruka.
Některé z výrobků jsou se mohou poškodit například při styku s vodou (některé minerály a polodrahokamy, kožené šnůry na náramcích), nebo se při nevhodném zacházení zničit. Návod na údržbu je uveden v popisu zboží. Poškození zboží z důvodu nedodržení těchto pokynů není důvodem k reklamaci zboží.
Reklamace v případě, že dojde ke ztrátě zásilky přepravcem Českou poštou, se řídí reklamačním řádem České pošty. Tj. reklamaci lze uplatnit až 20 dnů od odeslání zásilky. Poté běží reklamační lhůta 15 dní. Pokud je reklamačním řízením prokázáno, že došlo k ztrátě zásilky jsou zákazníkovi na bankovní účet navráceny finanční prostředky vydané za cenu zboží a zaplacené poštovné. Pokud se reklamačním řízením prokáže, že zásilka byla doručena zákazníkovi (jeho podpis na převzetí zásilky) nemá zákazník právo na navrácení finančních prostředků.
Kontrola zásilky
Při převzetí zásilky je spotřebiteli, doporučeno překontrolovat stav zásilky. Pokud je při převzetí zjištěno mechanické poškození obalu produktu či neúplnost zásilky, je spotřebiteli doporučeno za přítomnosti dopravce vyhotovit do přepravních dokladů záznam o poškození zásilky a nechat si tuto skutečnost dopravcem potvrdit, případně zboží nepřevzít. Spotřebitel tím značně zjednoduší a urychlí vyřízení celé věci. Tím samozřejmě není nijak dotčeno právo spotřebitele uplatnit reklamaci u prodávajícího.